آوای انتظار چیست؟
تاکنون اگر کسی با شماره شما تماس میگرفت،  قبل از پاسخ به تماس صدای «بوق.. بوق.. » پخش می‌شد.  با فعال‌سازی سرویس آوای انتظار همراه اول، دیگر مجبور نیستید که تماس گیرندگان تان را با صدای معمولی «بوق…بوق» در انتظار بگذارید. بلکه می توانید این صدا را مطابق میلتان به یک قطعه موسیقی یا آهنگ خاص تغییر دهید.
چند نکته مهم:
•    آوای انتظار  زنگ گوشی تلفن همراه شما نیست!
•    آوای انتظار  برای شما پخش نخواهد شد، بلکه برای کسانی که با شما تماس می‌گیرند پخش می‌شود.
•    سرویس آوای انتظار نیازی به تنظیمات گوشی نداشته و مشترک می تواند با هر نوع گوشی از این سرویس استفاده نماید.

آوای انتظار خود را چگونه فعال کنیم؟
سرویس آوای انتظار پس از اولین خرید آهنگ، فعال می شود.

نحوه خرید آهنگ
مشترکین با استفاده از یکی از روشهای  پیام کوتاه (SMS) و تلفن گویا (IVR) می توانند نسبت به خرید آهنگ (با قیمت هر آهنگ ماهیانه 5000 ریال) اقدام نمایند.
    •     پیام کوتاه (SMS)
مشترکین به منظور خرید آهنگ می توانند ” کد آهنگ ” مورد نظر را بصورت لاتین به شماره 8989 ارسال نمايند.
برای مثال: ارسال کد آهنگ 30337 به شماره 8989 .

    •    تلفن گویا (IVR)
مشترکین می توانند برای خرید آهنگ با استفاده از گوشی تلفن همراه خود با سامانه اطلاع رسانی 9990 (بصورت رایگان) تماس گرفته و با انتخاب منوی خدمات غیرحضوری، سرویسهای جدید، سرویس آوای انتظار و فشردن کلید 1، کد آهنگ مورد نظر خود را وارد نموده و سپس کلید مربع را انتخاب و خرید خود را تکمیل نمايند.

نحوه تغییر آهنگ
مشترکین به منظور تغییرآهنگ سرویس آوای انتظار با استفاده از روشهای پیام کوتاه (SMS) و تلفن گویا(IVR) می توانند تا سی روز پس از خرید بصورت رایگان نسبت به تغيير آهنگ خود اقدام نمایند.
    •    پیام کوتاه (SMS)
مشترکین درصورت تمایل به تغییرآهنگ می توانند” کد آهنگ جدید” را بصورت لاتین به شماره 8989 ارسال نمایند.
به طور مثال : ارسال کد آهنگ 30337 را به شماره 8989 .

    •    تلفن گویا( IVR)
مشترکین می توانند با استفاده ازگوشی تلفن همراه خود با سامانه اطلاع رسانی 9990 تماس گرفته و پس از ورود به منوی خدمات غیرحضوری، سرویسهای جدید، سرویس آوای انتظار، برای تغییر آهنگ کلید 3 را انتخاب و سپس کد آهنگ را وارد و سپس کلید مربع را انتخاب نمایند.

نحوه غیرفعال‌سازی سرویس آوای انتظار
مشترکین تلفن همراه می توانند جهت غیرفعال‌سازی سرویس از روشهای پیام کوتاه(SMS) و تلفن گویا (IVR) اقدام نمایند.
توجه: درصورت قطع سرویس، هزینه خرید آهنگ به مشترک اعاده نمی گردد.
    •     پیام کوتاه (SMS)  
مشترکین درصورت عدم تمایل به استفاده از سرویس می توانند عدد 5 را بصورت لاتین به شماره 8989 ارسال نمایند.

    •    تلفن گویا  (IVR)
مشترکین می توانند با استفاده ازگوشی تلفن همراه خود با سامانه اطلاع رسانی 9990 تماس گرفته و پس از ورود به منوی خدمات غیرحضوری، سرویسهای جدید، سرویس آوای انتظار، برای قطع سرویس کلید 5 را انتخاب نمایند.

سرویس‌های پیامکی
در دنیای امروز اطلاعات و ارتباطات، تغییرات شگرفی شکل گرفته است؛ تغییراتی که صنعت تلفن همراه را نیز متحول ساخته است. امروزه در صنعت تلفن همراه، علاوه بر امکان مکالمه صوتی، خدمات گوناگونی به مشترکین ارائه می گردد. این خدمات که می توانند در صنايع بسيار مختلف، براي توسعه بازار، با صرف هزينه بسيار كم و يا ناچيز مورد استفاده قرار گيرند، با نام خدمات ارزش افزوده (VAS) شناخته می شوند. خدمات ارزش افزوده به اختصار به تمامی سرویس هایی اطلاق می گردد که بر بستر سرویس های پایه مانند پیام کوتاه (SMS)، پیام چند رسانه ای (MMS)، دیتا (GPRS)و USSD ارائه می شوند.
همراه اول گستره وسیعی از خدمات ارزش افزوده را به مشتركین خود ارائه می دهد که از این جمله می توان خدمات مبتنی بر پیام کوتاه (سرویس‌های پیامکی) را نام برد.
سرویسهای پیامکی به دو دسته “سرویس‌های درخواستی” و “سرویس‌های ثبت‌نامی” تقسیم میشوند.

سرویس‌های درخواستی
این خدمات بر حسب درخواست مشترکین، برای آنها ارسال می شود.
به عنوان نمونه: با ارسال کلمه لاتین به 7024 ترجمه فارسی آن را دریافت می‌کنید.

سرویس‌های ثبت نامی
این خدمات، شامل یک سری پیام کوتاه است که برای مدت زمان معین برای مشترک ارسال می شود.
به عنوان نمونه: شما می توانید با فعال‌سازی سرویس پیامکی ایستنا (با ارسال ICTNA به 7020)، به صورت روزانه آخرین اخبار مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را به صورت پیام کوتاه دریافت نمایید .

(Visited 1,689 times, 1 visits today)